fbpx

Co powinna zawierać etykieta?

Jeśli stoisz przed zadaniem zaprojektowania etykiety dla swojego produktu, to z pewnością przyda Ci się kilka wskazówek, co powinno się na niej znaleźć. Na temat spojrzymy kompleksowo, zarówno od strony wymogów prawnych, jak i pod kątem efektu marketingowego. Podsuniemy też, co zrobić, by etykieta wyróżniała się na sklepowej półce!

Co bezwzględnie musi znaleźć się na etykietach

Za aktualne wytyczne w zakresie informacji umieszczanych na opakowaniach odpowiadają przede wszystkim dyrektywy Unii Europejskiej. Innym regulacjom podlegają etykiety kosmetyków, innym te na produktach spożywczych czy na wyrobach alkoholowych. Zawsze jednak wśród niezbędnych elementów znajduje się:
– nazwa produktu,
– nazwa i adres producenta,
– numer partii,
– wykaz składników,
– liczba sztuk lub waga,
– środki ostrożności i wykaz alergenów,
– instrukcja użycia lub sposobu przygotowania,
– data ważności.

Wszystkie te dane muszą być przedstawione w całkowicie czytelny sposób.

Spójna wizja artystyczna

Znacznie większą trudność, niż umieszczenie niezbędnych informacji, sprawia stworzenie estetycznego projektu, który wyda się klientom zachęcający. Taktyk jest wiele – niektórzy producenci sięgają po jaskrawe kolory, inni – po minimalistyczną oprawę. Ciekawym zabiegiem jest takie przygotowywanie projektu, by robił on wrażenie małego dzieła sztuki: w tę stronę poszło wielu producentów win.
Pamiętaj, że w dobie krzykliwej reklamy atakującej nas na każdym kroku sprawdza się zasada „im mniej, tym lepiej”. Opakowanie bez tysięcy wykrzykników, utrzymane w stonowanych barwach będzie przyjemnym wytchnieniem dla oczu konsumenta, zmęczonych jaskrawym, agresywnym marketingiem.

Jak Cię widzą…

Nawet najciekawszy koncept nie ma szans, jeśli naklejka ulegnie zniszczeniu czy zacznie odchodzić od opakowania. Jeśli jesteś wytwórcą produktu wysokiej jakości, to zadbaj, by etykieta na jego opakowaniu dobrze to oddawała. Dla dodatkowego zabezpieczenia powierzchni oraz efektu wizualnego skorzystaj z możliwości uszlachetniania etykiet: na przykład foliowania czy wykonania złocenia. W ten sposób nie tylko ochronisz pieczołowicie przygotowany projekt, ale także zaciekawisz swojego potencjalnego klienta.