Etykieta z nadrukiem a wizerunek marki

Jeśli sądzisz, że etykieta na opakowaniu jest źródłem informacji dla konsumenta, to masz tylko częściową rację. Naklejka z Twoim logo i nazwą produktu jest czymś więcej – to tak naprawdę podstawowy element komunikacji wizualnej miedzy Tobą a potencjalnym klientem. To, co znajduje się na etykiecie, bywa nierzadko znacznie ważniejsze, niż zawartość opakowania!

Etykieta = wizytówka Twojej marki

Stworzenie etykiety przyciągającej uwagę to najważniejszy element strategii marketingowej. To właśnie ona odpowiada za to, jak zapiszemy się w świadomości kupujących, a należy pamiętać, że dla klienta pierwsze wrażenie to zarazem ostatnie wrażenie. Nasz produkt ma zaledwie ułamek sekundy, by wyróżnić się spośród konkurencji, gdy konsument omiata wzrokiem półki – dlatego warto poświęcić designowi naklejki na opakowanie jak najwięcej uwagi.

Jak tworzyć wizerunek firmy

Klienci patrzą na opakowania produktów oczami detektywów – na podstawie takich wskazówek, jak wykorzystane grafiki, sposób przedstawienia wykazu składników czy krój czcionki odgadują intencje marki i jej podejście. Weźmy pod uwagę chociażby umieszczenie na etykiecie numeru do Działu Obsługi Klienta – będzie to wyraźny znak dla konsumenta, że dla firmy ma znaczenie, czy produkt go zadowolił, czy też nie. Pozwala to budować wizerunek marki dbającej o swoich klientów, w odróżnieniu od obrazu przedsiębiorstwa nastawionego wyłącznie na zysk ze sprzedaży.

Spójna linia produktów

Tożsamość marki ma ogromne znaczenie – zwłaszcza, gdy wprowadzamy na rynek więcej niż tylko jeden produkt. Zależy nam, by klienci na pierwszy rzut oka orientowali się, które propozycje na półce pochodzą od naszej firmy. Do tego potrzebne nam są: spójny koncept graficzny dla wszystkich naklejek na opakowania, a także świadomość wartości, jakie promuje dana marka. Inny będzie design projektu dla kosmetyków, w których podkreślamy aspekt ekologiczny, a inny dla serii kierowanej dla osób w wieku „nastu” lat.

Podsumowując: to, co znajduje się na opakowaniu, mówi bardzo wiele nie tylko o produkcie, ale przede wszystkim o danej marce. Warto świadomie to wykorzystać!