POMOC
TECHNOLOGIA
Rodzaje konfekcji – osobne użytki / arkusze / rolka ?
Oferujemy następujące możliwości wykończenia / konfekcji etykiet:
- Nawinięte na rolce
- Etykiety w dowolnym kształcie przygotowane są i zwinięte w formie rolki
- Minimalna szerokość nawoju to 20 mm, maksymalna 300 mm
- Trzon nawoju stanowi kartonowa gilza
- Produkt przeznaczony jest głównie do zastosowań z maszyną etykietującą
* ze względu na proces produkcji ten sposób finalnego przygotowania produktu polecany jest dla większych zamówień, proszę jednak pamiętać że druk cyfrowy pozwana nam przygotować wiele różnych wzorów nawet na jednym nawoju.
- Cięte na osobne użytki, tzw. Die Cut
- Etykiety wycinamy razem z podkładem np. na ploterze stołowym ZUND
- Dowolna wielkość etykiety / naklejki nawet od 10 mm do 1 metra
- Każda etykieta / naklejka przygotowana w paczce osobno
* polecamy np. w przypadku akcji promocyjnych, kiedy każdy otrzymuje jedną naklejkę
- Przygotowane na arkuszach
- Etykiety umieszczone są na arkuszu w dowolnej ilości szt.
- Wygodne arkusze możemy przygotować np. w formacie A5 / A4 / A3
- Wycinane są po obrysie do dowolnego kształtu, następnie obierane - ułożone na podkładzie
* polecamy w przypadku mniejszych i średnich nakładów, kiedy etykiety czy naklejki są ręcznie odklejane od podkładu i umieszczane na produkcie
Odpowiedni klej na etykiecie ( ważne sprawa ! ) – Akrylowy / Kauczukowy ?
Bardzo ważne jest dokładne zidentyfikowanie powierzchni, na którą ma być aplikowana etykieta!
Kleje używane przy produkcji materiałów samoprzylepnych są produkowane z polimerów o różnych właściwościach. Rozróżniamy dwa główne rodzaje:
Kauczuk - Kleje kauczukowe są zwykle dość miękkie (bardziej przypominają ciecze). Kleje kauczukowe najczęściej dopuszczone są do kontaktu z żywnością suchą i wilgotną, nietłustą. Mogą być stosowane do opakowań plastikowych, chropowatych, zapylonych, powierzchniach nierównych i porowatych.
Kleje kauczukowe mają zastosowanie przy aplikacjach w niskich temperaturach.
Akryl - Kleje akrylowe są zwykle twarde (przypominają ciała stałe). Mają zastosowanie do etykietowania materiałów wysokoenergetycznych, takich jak metal, szkło PET, ABS.
Kleje akrylowe są idealne do aplikacji w wysokich temperaturach.
Foliowanie ( laminowanie ) etykiet – sposób na zabezpieczenie i nie tylko …
W sticko foliowanie może być sposobem na zabezpieczenie lub wyróżnienie etykiety / naklejki.
Wyróżniamy 2 metody foliowania tzn. na mokro przy użyciu kleju w postaci ciekłej oraz na gorąco folii z klejem aktywowanym pod wpływem temperatury.
Jakie funkcje pełni foliowanie wydruku ?
- Przede wszystkim zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi, zadrapaniami, innymi skazami na zadrukowanej powierzchni.
- Wydłuża trwałość i zabezpiecza wydruk np. przed blaknięciem w przypadku folii z filtrem UV.
- Uszlachetnia i wyróżnia wydruk, w STICKO dysponujemy foliami które są w stanie nadać takie efekty jak soczewka, punty świetlne, holograf i inne.
Przygotowanie do druku
Jak ważne są spady i jaki mają wpływ na druk ?
Spadem określany jest zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odcięty w trakcie procesów wykończenia wydrukowanych etykiet produktowych w introligatorni.
W projektach etykiet, w których tło jest inne niż białe (czyli jest zadrukowane dowolnym kolorem lub są to elementy grafiki) i dochodzi do krawędzi projektu, zastosowanie w takim projekcie spadów jest koniecznością. Wszystkie drukowane elementy etykiety dochodzące do marginesu projektu muszą zostać rozszerzone, tak, aby wychodziły od 2 do 5 mm poza brzegi rozmiaru końcowego, który jest zamawiany w drukarni.
Spady to z punktu widzenia przygotowania etykiety do druku, jeden z podstawowych elementów, a zarazem jeden z najczęściej, jak nie najczęściej pomijanych elementów w plikach dostarczanych do drukarni. Ich brak w większości przypadków uniemożliwia poprawny druk i jest powodem do odrzucenia plików na etapie weryfikacji.
Kolorystyka CMYK czy PANTONE ?
Podstawowe pytanie - CMYK, RGB czy Pantone?
CMYK to skrót angielskich nazw: Cyan, Magenta, Yellow (żółty) i blacK (czarny). Nie ma bezpośrednich odpowiedników nazw tych kolorów w języku polskim. Cyan to kolor jasnoniebieski. Magenta to odcień różowego, chociaż można spotkać się też z karmazynem. W środowisku graficznym przyjęła się po prostu nazwa angielska. Jeżeli przyjrzymy się wydrukowi z bliska, możemy zobaczyć kropeczki w odpowiednich kolorach. Suma trzech składowych CMY powinna dać kolor czarny. Powinna, ale… druk nie jest idealny i po nadrukowaniu wszystkich kolorów otrzymujemy coś brunatnego. Dlatego tu doszedł osobny kolor czarny, który ma temu zapobiec. Od zawsze słyszymy, że kolorami podstawowymi są niebieski, czerwony i żółty, z których to kolorów można uzyskać wszystkie inne. To nie do końca jest prawda. Koloru różowego nie uzyskamy. Tak naprawdę podstawowy jest właśnie Cyan (niebieski otrzymujemy go po zmieszaniu z Magentą), Magenta (czerwony otrzymujemy po zmieszaniu z żółtym) i Yellow (czyli żółty właśnie).
PANTONE - Są to predefiniowane kolory dodatkowe, których często nie da się uzyskać z CMYK-a np. złoty, srebrny, pomarańczowy czy wszystkie określane mianem wyróżniających się i jaskrawych. Oczywiście każdy dodatkowy kolor to dodatkowy koszt, więc nie używa się ich zbyt często, a już na pewno nie do drukowania zdjęć. Kolory Pantone wykorzystuje się zazwyczaj do elementów wektorowych np. logo przy druku wizytówek. Ze względu na to, że przy wielu kolorach składowe CMYK mają różne proporcje i w druku pojawia się widoczny raster, Pantone pozwala tego uniknąć. Można go też użyć do pisania drobnych tekstów. Co bardzo ważne - kolorów Pantone nie używa się przy niskonakładowym druku cyfrowym – te maszyny pracują wyłącznie w CMYK-u.
Jak przygotowane są naklejki i etykiety na arkuszach
W zależności od potrzeb klienta:
Etykiety samoprzylepne lub naklejki na arkuszach, wycięte są po obrysie.
Przygotowane są w dowolnej liczbie sztuk w zależności od rozmiaru - na wygodnych arkuszach z podkładem. Standardowo wykorzystywane rozmiary Arkuszy to A4 / A3.
Jeśli nie potrzebujesz każdej etykiety osobno, nakład nie jest bardzo duży będzie to najtańsza i najwygodniejsza forma konfekcji etykiet.
Współpraca
Zamów PROOF etykiet
Dla właściwego określenia wyglądu i kolorystyki finalnego wydruku możemy przygotować próbny wydruk, zwany Proofem. Pozwoli to uniknąć nieporozumień i nerwów w oczekiwaniu na gotowy wydruk np. 10.000 szt. etykiet. Jest to wydruk specjalny, spełniający ustalone wcześniej wymagania. Drukarnia musi wydrukować go w taki sposób, aby kolory na wydruku wyglądały dokładnie tak, jak potem wyjdą w gotowym zamówionym nakładzie.
Customer service
W przypadku dodatkowych pytań, wycen, porad, nagłych zmian w projekcie, zmian miejsca dostawy oraz w przypadku innych nieprzewidzianych sytuacji nasz Dział Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.
Zapraszamy do kontaktu – naszym celem jest satysfakcja i zadowolenie naszych klientów. Wiemy jak ważne jest terminowe i właściwe wykonanie prac drukarskich i poligraficznych.
Wysyłka Twoich zamówień – kurier 24h
Wszystkie zlecone w naszej drukarni etykiet samoprzylepnych i naklejek prace, możemy dostarczyć osobiście, naszym transportem lub wysłać do Państwa za pośrednictwem firmy kurierskiej. Dostawy zazwyczaj realizowane są w ciągu 24h od zakończenia druku. Istnieje również możliwość odbioru osobistego w naszej siedzibie w Poznaniu. Wystarczy podczas składania zamówienia, określić formę dostawy. Dokładamy wszelkich starań aby zamówione materiały znalazły się u Państwa na czas.
Kontrakty długoterminowe
W przypadku dużych lub powtarzających się zamówień oferujemy podpisanie kontraktu długoterminowego. Pozwala to na umieszczenie uzgodnionych zapisów oraz wynegocjowanie odroczonego terminu płatności czy niższej ceny poszczególnych zamówień np. ze względu na optymalizację procesu produkcji.
Aby otrzymać więcej informacji na temat Kontraktów Długoterminowych zapytaj naszych przedstawicieli lub napisz do nas. Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania.